DKCz online
Dyskusyjne Kluby Czytelnicze online – instrukcja obsługi
Zapraszamy na czerwcowe DKCz online!
Aby zachować swobodę dyskusji, będziemy spotykać się w grupach maksymalnie 30 osobowych.
Na spotkania obowiązują zapisy, decyduje kolejność zgłoszeń.
Możliwość zapisów będziemy ogłaszać ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego spotkania (np. zapisy na czerwiec ruszą 31 maja o godzinie 9.00).
Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres: dagmara@poemat.com.pl, podając w tytule wybrane spotkanie wraz z datą, np. „03.06 Joanna Gierak- Onoszko, 27 śmierci Toby’ego Obeda”
Zapisane osoby otrzymają link, który później umożliwi dołączenie do dyskusji.
Spotkania odbędą się za pomocą aplikacji ZOOM.
Jak korzystać z ZOOM-a?
Aplikacja nie wymaga rejestracji ani logowania. Aby dołączyć do spotkania, wystarczy zainstalować program/aplikację ZOOM.
Z aplikacji możemy korzystać za równo na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych.
Jak zainstalować ZOOM-a na komputerze z systemem Windows:
- Klikamy w link https://zoom.us/client/latest/ZoomInstaller.exe– aplikacja automatycznie zostanie pobrana na komputer.
- Włączamy pobrany plik o nazwie ZoomInstaller.exe (z przeglądarki lub z folderu Pobrane)
- Kiedy mamy już zainstalowany program ZOOM, do spotkania możemy dołączyć klikając w link otrzymany mailem, a następnie w oknie przeglądarki klikając: Otwórz Zoom Meetings.
- W polu Enter meeting ID or personal link nameproszę wpisać MEETING ID spotkania otrzymany mailem. W polu Enter your name wpisujemy swoje imię i nazwisko.
- Po wpisaniu danych klikamy JOIN.Może pojawić się informacja o akceptacji warunków użytkowania programu. Klikamy „I Agree”
- Następnie klikamy „Join with Video” (Dołącz z video) lub „Join without Video” (Dołącz bez video). Na końcu wybieramy „Join with computer audio”.
Jak zainstalować ZOOM-a na komputerze z systemem macOS:
Instalacja i konfiguracja przebiega podobnie, jak w przypadku systemów Windows. W punkcie 1. instalator pobiera się spod adresu: https://zoom.us/client/latest/Zoom.pkg
W przypadku problemów z instalacją można skorzystać z anglojęzycznej instrukcji:
https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/203020795-How-To-Install-on-Mac
lub z polskojęzycznego artykułu tu:
Jak zainstalować ZOOM-a na smartfornie lub tablecie?
- Wchodzimy do Sklepu Play lub App Store:
- W polu „Szukaj” wpisujemy „ZOOM Cloud Meetings” oraz klikamy „Zainstaluj”
- Po zainstalowaniu aplikacji do spotkania możemy dołączyć na dwa sposoby:
- kliknąć w link do spotkania otrzymany mailem
- lub otworzyć aplikację na telefonie, kliknąć „Join a meeting” w polu MEETING IDwpisać numer spotkania otrzymany mailem oraz kliknąć „Join Meeting”
Dobre rady dotyczące udziału w wideokonferencji
- Upewnij się, że masz sprawny komputer/tablet/smartfon. Jeśli możesz, przetestuj wcześniej aplikację ZOOM.
- Upewnij się, że dysponujesz stabilnym połączeniem z internetem. Sprawdź zasięg połączenia WiFi lub LTE, zerkając na liczbę kresek. W razie potrzeby, zmień pomieszczenie, w którym się znajdujesz.
- Korzystaj z zestawu słuchawkowego z mikrofonem. Możesz ten zestaw podłączyć zarówno do smartona, jak do komputera. Nie tylko będzie lepiej słyszeć pozostałych uczestników, ale unikniesz zakłóceń dźwięku.
- Podczas spotkania nie przerywaj osobie, która właśnie mówi. Sygnalizuj, że chcesz zabrać głos.
- Pamiętaj, żeby pozwolić wypowiedzieć się innym.
- W każdej chwili możesz wyłączyć lub włączyć dźwięk i obraz, klikając w ikonę mikrofonu lub kamery. Jeśli ktoś akurat wszedł do pokoju, w którym przebywasz, może to być dobre rozwiązanie.